Houzz Logo Print
signebergman0909

Badekar eller ej?

Signe Bergman
8 years ago

Jeg skal renovere vores badeværelse, og skal have valgt mellem en brusekabine og et badekar. Jeg har en tre-årig, der kan lide at svømme, men min mand synes ikke om at have bruser i et badekar. Hvad synes I andre - skal jeg rive badekarret ud, og satse på et god brusekabine, eller skal beholde badekarret og overtale manden om at det er praktisk at have badekar, når man også har barn?

Fandt det her fine billede på Houzz

Sorochan Residence · More Info


Comments (15)

  • ketil
    8 years ago

    Prøv at overtale ham om at det er dejligt at også have et badekar

  • PRO
    Indeko Design
    8 years ago

    Hej Signe

    Jeg har først set dette forum nu, så derfor dette sene svar.

    Badekar er hyggeligt. Men der er nogle ulemper ved badekar, som man skal prøve at minimere, hvis man går med de tanker.

    Hvis du skal have brusekabine i selv badekaret, så husk at badekar som regel altid har en afrundet bund, der gør at man har svært ved at stå oveni badekaret. Så vær opmærksom på at bundet skal være så lige som muligt.

    Ellers kunne i evt. bygge karret selv, således at man ikke har en så høj kant, som på de normale badekar - hvis det kun skal bruges til børnene, dermed kan i få en lige kant, der er til at stå i, når man bruser sig, samtidig med at barnet kan bruge bunden som badekar.

    Go fornøjelse.

  • Trine Vig
    8 years ago
    Når i er ved at renovere badeværelset, kan i prøve at lave en kombination af de to, se om i kan indrage en ekstra kvadratmeter til kummet og tilføje både en bruser og et badekar. Et badekar er super praktisk med børn og kan samtidigt være et afslappende sted at stresse af.

    Held og Lykke med projektet og opload gerne billeder følgende!!!
  • PRO
    FLISE BENT A/S
    8 years ago

    hvis du man har børn er det dejligt med bad. de vil få rigtigt meget glæde af det.

    har selv 2 børn der elsker det

    Mvh Mads

  • PRO
    Tømrerfirmaet Ejlif Sølager Sørensen ApS
    8 years ago

    Hvis man har børn er det helt sikkert dejligt med badekar, men også afslappende for voksne.

  • Trine Nyborg
    8 years ago

    Jeg har aldrig haft et badekar indtil for et par uger siden, hvor jeg flyttede i ny lejlighed, og jeg absolut elsker det! Min stemme går derfor helt sikkert på at beholde badekaret. Jeg synes dog Trine Vigs idé med at lave en kombination lyder som et godt kompromis mellem dig og din mand.

  • PRO
    Kvik Denmark
    8 years ago

    Vi stemmer også for badekarret. Så længe du ikke vælger en variant med jacuzzi-funktion (og dyser, der stopper til af sæbe og kalk...), vil du opleve det som enormt praktisk: Vandet bliver, hvor det skal, børnene vil elske det (for ja, det vil de - i mange år), og det ser godt ud i dit badeværelse.


  • PRO
    Hansen Living ApS
    8 years ago

    Det handler om at finde den løsning der tilgodeser flest af jeres ønsker, med den plads der er til rådighed. Det kan der tegnes på af f.eks. sådan nogle køkken- og bødeværelsesindrettere som os ;-) Umiddelbart vil jeg foreslå en af to løsninger, hvis pladsen er begrænset:

    1 - Byg en brusekabine der er smuk og stor nok til, at der kan sættes en god stor balje ind, som kan fungere som badekar for børnene. Find en smuk balje, som kan hænge på væggen, når den ikke er i brug.

    2 - Byg en brusekabine hvor bundkarret har så høje kanter, at det kan fungere som badekar for børnene.

    Hvis der er rigeligt med plads, så er et selvstændigt badekar og en selvstændig brusekabine løsningen... så kan begge dele jo være der :-)

  • Trine Nyborg
    8 years ago

    Hej Signe, har du en plantegning over badeværelset? Kunne være interessant at se, hvor meget der kan være plads til, hvis man tænker i smarte og anderledes løsninger.

  • Lisbeth Glud
    8 years ago

    Hej Signe; hvis det kan lade sig gøre synes jeg, du skal tænke i både- og. Et badekar er skønt at have, men en brusekabine er meget nemmere at have med at gøre til det daglige morgenbad (kræver ikke så meget rengøring). Kan regne ud at I er yngre mennesker, men tænk på hvor besværligt det er at skulle op i et badekar for at få et brusebad hvis man har/skulle få problemer med bevægeapparatet. Installationerne er ikke noget man bare lige laver om, så det er med at gøre det rigtigt første gang. Er du nødt til at vælge, så vælg brusekabinen og lad barnet bade i en stor balje. Held og lykke.

  • Sofie Hansen
    8 years ago

    Jeg er enig med Lisbeth - synes det er en god idé at tænke på fremtiden, og hvad man vil blive gladest for i længden. Jeg synes dog det kan være svært at finde flotte kombinationsbadekar og holder meget af Copenhagen Bath Denmark's udvalg: http://www.houzz.dk/pro/copenhagenbath/copenhagen-bath-denmark - Glæder mig til at høre hvad i beslutter jer for!

  • Jette Yde
    8 years ago

    Jeg vil gå imod strømmen og sige nej til badekar. Det kan godt være ungerne elsker det og det er hyggeligt og idylisk med tanken om at ligge der med skøn musik og et glas vin. Jeg ville aldrig kunne forsvare at fylde sådan et kar, jeg synes det miljømæssige hensyn vægter højrere her og vand reserver er ikke uendelige. Så ud med det og lav en fed brusekabine istedet. Det skaber både plads i rummet, i pungen og i miljøet:) Win win

  • Dorothea Gundtoft
    8 years ago

    Måske kan man installere begge, også kun bruge badekarret 1-2 gange om ugen. Man bruger også en del vand via bruseren, alt efter hvor lang tid man står inde under den, og hvis man vælger en billig bruser så kan det koste dyrt, læste lige denne her artikel http://politiken.dk/forbrugogliv/test/ECE1173608/pengene-fosser-ud-i-afloebet/