Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Fördelar och nackdelar med att ha en pool

Anna Holmquist
8 years ago

Själv är jag en badkruka som ogillar att bada när det är kallt i vattnet. Tänk då så praktiskt med en pool där vattnet värms upp lite fortare. Men kanske är det jobbigt att göra rent den? Och ska man välja salt- eller sötvatten?


Drömmer du om en pool eller har du redan en? Berätta gärna hur du tänker kring fördelar och nackdelar.


Pooler · More Info


Comments (12)

  • helenewennerstrom
    8 years ago

    Har man en pool som denna vet jag inga nackdelar!

    Blandade projekt · More Info


    Anna Holmquist thanked helenewennerstrom
  • Heidi Allen
    8 years ago


    Above Ground Endless Pool® · More Info

    Det finns ju smarta alternativ som inte kostar världen och är lättare att underhålla, som den här som passar dem som har en mindre trädgård ...

    Anna Holmquist thanked Heidi Allen
  • Jelena Todorovic
    8 years ago

    Med en sån antar jag att man slipper gräva också, smart!

  • Anna G
    8 years ago

    Jag skulle jättegärna ha en stor och fin pool, men kombinationen av att jag är lite av en badkruka och att man måste sköta den gör att jag inte är helt säkert. Men vem vet, i framtiden så kanske det blir ett måste för mig!

    Anna Holmquist thanked Anna G
  • Esam Noaman
    8 years ago
    Vilken utsikt riktigt fint..
    Anna Holmquist thanked Esam Noaman
  • Esam Noaman
    8 years ago
    Min kusin jobbar just med värme pumpar till pol. KMP "Kolmårdenspump" och med dagens teknologi så behöver man inte oroa sig för hur och vem som ska städa Poolen. Det ända man ska göra är att rengöra filtret till pumpen. Vattnet värms upp och Polen är ren och alla är nöjda.
  • helenewennerstrom
    8 years ago

    Smart! Finns hans företag på Houzz? Han borde skapa en företagsprofil! Om han behöver hjälp kan han kontakta mig på helene.wennerstrom@houzz.com för att få reda på mer :)

  • PRO
    Ljungbergs Factory
    8 years ago

    Bygger nytt hus där vi direkt anlägger pool eftersom det blir mer kostnadseffektivt med grävning och kunna dra rör med el och annat till poolutrustning direkt in i husets förråd:-) Vi har valt saltvatten framförallt för barnens känsliga hud, känns bättre och mer naturligt än klor och är lika rent och lättskött. Att tänka på är att schakt och montage av pool kostar minst lika mycket som poolen, och även många pooltak är lika dyra så kostar poolen ca 80 blir totalkostnaden upp mot 200. // Tips från medarbetare på Ljungbergs Factory (Vi gör tyger och heminredning och har alltså ingenting med pooler att göra egentligen:-)

  • PRO
    Evergreen Konstgräs AB
    8 years ago

    Runt en pool rekommenderar vi antingen ett träkompositmaterial, (WPC), eller konstgräs. Fördelen med konstgräs är att man får ett mjukt och skönt underlag som tål klorerat vatten.

    Konstgräs är ett mycket bra alternativ till hårda trädäck eller stenplattor.

  • Hilla Duka
    8 years ago

    Vi funderar på att få in någon form av badmöjligheter på vårt nya sommarställe. Antingen en "riktig", stor pool som man kan simma i, eller bara ett utespa som vi kan bygga ner i altanen. Flera av de modellerna vi sett är självrengörande och har någon typ av lock till. Jag är ju badkruka, men t om jag kan se fördelarna med att få bada utespa när killarna lagt sig! ;)

  • PRO
    Evergreen Konstgräs AB
    8 years ago

    Kör hårt med en pool. Antingen ett utespa eller nergrävd pool. Runt poolen lägger ni sedan konstgräs från Evergreen. Skönt att gå på och klor eller brom påverkar inte konstgräset.